עיסוי לחולי סרטן

התועלת הרפואית שטמונה בקבלת עיסוי טוב איננה מוטלת בספק. סוגים שונים של עיסויים וטיפולי מגע מועילים מאוד לשיפור זרימת הדם ולהמרצתו אך הם מסוגלים לעשור עוד הרבה יותר מזה. עיסוי נחשב למועיל מאוד גם לשחרור שרירים תפוסים, לסילוק רעלים שהצטברו בגוף ובשרירים וכן לשיפור מצבם של הסובלים מכאבים שונים, כרוניים ואחרים. יתרון חשוב נוסף שטמון בטיפולי מגע הוא בהשפעה המיטיבה על השגת רגיעה ושלווה. אנשים רבים מדווחים על תחושה נעימה ביותר שהם חווים לאחר סיום הטיפול.

בזכות היתרונות הרפואיים והנפשיים, אין פלא שמדובר בטיפול שיכול להועיל רבות לא רק לאנשים שמצבם הבריאותי שפיר, בדרך כלל. מדובר בטיפול מצוין גם לאנשים הסובלים ממחלות קשות כגון מחלת הסרטן.

מחלת הסרטן והשפעותיה

לפני שנראה כיצד טיפולי גוף ועיסויים שונים יכולים להועיל לאנשים הסובלים ממחלות שונות כגון מחלת הסרטן, נראה בקצרה מהי בכלל אותה מחלה שהמדע מחפש בקדחתנות תרופה שתוכל להילחם בה ביעילות.
למעשה, מחלת הסרטן היא שם כולל לא לבעיה רפואית אחת כי אם למגוון רחב של בעיות שמקורן בהתרבות בלתי נשלטת של תאים בגוף, המצויים במקומות שונים. בשל השונות הרבה של הסימפטומים הנובעים מהמחלה ובשל העובדה שגם הטיפולים בה מלווים בתופעות לוואי קשות, רבים מהחולים סובלים ממגוון רחב של בעיות הגורמות להם לסבל רב. לגבי חלק גדול מתופעות אלה ניתן לזכות בהקלה באמצעות טיפולי גוף שונים שניתנים בספא איכותי ומקצועי.

טיפולים איכותיים לגוף ולנפש

עיסויים שונים וטיפולים אלטרנטיביים כגון דיקור סיני או שיאצו לא מתיימרים לרפא את מחלת הסרטן. יחד עם זאת, טיפולים אלה מאפשרים להשיג מטרה חשובה מאין כמותה – שיפור ניכר באיכות החיים והקלה על סימפטומים גופניים ונפשיים לא פשוטים.
חלק מהסבל הניכר של החולים נובע ממצבים כגון הצטברות נוזלים והתנפחויות, כאבי ניכרים באופן כללי ובפרט בשרירים, בחילות, חוסר תיאבון וירידה במשקל. ישנם גם תופעות לא פחות קשות של הצטברות מתח, דיכאון, נטייה להתבודדות ועוד.
עבור התופעות הללו לא תמיד מצליחה המערכת הרפואית, טובה ככל שתהיה, לספק מענה מושלם. בנקודה זו ניתן להפחית את הסבל באמצעות פניה לקבלת טיפולים איכותיים לגוף ולנפש. טכניקות שונות של עיסוי נחשבות בכל רחבי העולם לפעולות שמשרות רוגע ושלווה, מפחיתות כאבים, ומסייעות גם כנגד מצבים נפשיים לא פשוטים.

רק לבחור

אמנם ישנם לקוחות שמגיעים לספא האיכותי בכדי ליהנות מחוויה נעימה גרידא, אבל אין זאת אומרת שכל הלקוחות הם כאלה. לא מעט אנשים מבקשים לקבל עיסויים שונים כגון שבדי, איורוודה, כזה הכולל אבנים חמות או אחרים, במטרה להפיק מהם תועלת גופנית של ממש. מלבד מחלת הסרטן, גם אנשים הסובלים מפציעות, למשל, או מכאבי גב, שרירים או מפרקים בוחרים בטיפולי גוף על מנת להרגיש הרבה יותר טוב ולעיתים אפילו כדי לזרז את ההחלמה.
כאשר מגיעים לספא איכותי, הרי שמפתיע לגלות עד כמה מרובים הם הטיפולים שניתן לקבל. בין היתר ניתן לבחור בין הטיפולים הבאים:
•    ארומתרפיה – טיפול המשלב מגע נעים ומרגיע עם בשמים המפיקים ריחות ניחוח עדינים.
•    עיסוים רפואיים – פותח במיוחד בכדי להתמקד בזירוז ההחלמה של רקמות פגועות.
•    עיסוי שבדי – מתמקד בתנועות רחבות, לאורך שרירים ארוכים ומרכזיים בגוף. נחשב לאחד הפופולאריים ביותר בעולם ומכונה לעיתים גם עיסוי קלאסי.
•    טיפול באבנים חמות – טיפול מגע המשלב אבנים מיוחדות שחוממו בהדרגתיות.  מקובל להניח שמקורו של הטיפול באומנות אינדיאנית קדומה.
למעשה ישנם גם טיפולים רבים נוספים, וכל מה שנותר הוא לבחור באחד מהם ולהניח למטפל או למטפלת לעשות את השאר.

?