עיסוי איורוודה

עיסוי איורוודה טיפול שמקורו בהודועיסוי איורוודה הוא טיפול שמקורו בהודו. אל המערב הוא הגיע לצד תורות מזרחיות עתיקות רבות אחרות באמצעות מטיילים שנשבו בקסמי המזרח הרחוק והידע העצום שהתפתח במדינות אלו לאורך ההיסטוריה (ובפרט התפישה ההוליסטית שרואה בגוף ובנפש מכלול אחד) וכן באמצעות מטפלים מקומיים שהיגרו למערב והביאו איתם את הידע והניסיון שצברו בשיטות הטיפול הייחודיות והמרתקות.

ב”גרין ספא” תוכלו גם אתם ליהנות מעיסוי מפנק איטי ומדיטטיבי שנולד בהודו – מידיהם האמונות והמיומנות של מעסים שהתמחו באיורוודה – ולזכות ברוגע ושלווה עמוקים במיוחד.

מהי איורוודה?

פירוש המילה איורוודה (Ayurveda) הוא ידע החיים בשפת הסנסקריט (אחד הניבים ההודיים הבולטים, שאחראי, אגב, גם על המונח “טנטרה” שבעקבותיו נולד עיסוי טנטרי): ידע החיים במובן של חיבור בין האדם לטבע, יצירת מודעות גבוהה הן לגוף והן לנפש ולאנרגיות הזכריות והנקביות שבכל דבר בטבע, ושמירה על איזון בין שלושת הכוחות הפועלים בגוף, נפש, בסביבה ובאוכל שאנחנו אוכלים: ואטה, פיטה וקאפה. הראשון הוא הכוח שמניע דברים – למשל, גורם לזרימת הדם ולהיווצרות מחשבות – והוא מביא לקלילות ויצירתיות, אך חוסר איזון בו מביא לחרדות, עצבנות ודיכאון; השני הוא הכוח המעכל שגורם לחילוף חומרים ויצירת אנרגיה. כשהוא תקין ייהנה האדם מכריזמה, אמביציה ופתיחות, אך כשהוא בחוסר איזון התוצאה היא כעס, קנאה וביקורת. השלישי הוא הכוח שמחבר יחדיו דברים שונים, והוא זה שאחראי לרוגע, סלחנות ואהבה (או לרכושנות, קהות חושים ובצע כשהוא אינו באיזון).

האיורוודה שמה דגש רב על תזונה בריאה ועל אורח חיים נכון (הכולל, בין השאר, תרגול קבוע של יוגה והקפדה על נשימה נכונה), ומהווה לא רק שיטת טיפול אלא גם, ואולי בעיקר, רפואה מונעת (גישה עליה ממליצים גם רופאים “מערביים” רבים שכבר הבינו שהרבה יותר קל למנוע היווצרות מחלות מאשר לרפא אותן אחרי שכבר תקפו את הגוף והנפש).

בבסיס האיורוודה עומדת האמונה כי לכל אדם היכולת להגיע להארה ולהרמוניה. עיסוי איורוודה הוא עיסוי הוליסטי שנועד לסייע לאדם לחוות הארה והרמוניה.

כיצד מתבצע עיסוי איורוודה?

עיסוי איורוודה מורכב משני חלקים. החלק הראשון נקרא אביאנגה, והשני מכונה שירודרה. בשלב האביאנגה מורח המטפל את גופו של המטופל בשמן שומשום חם, ומעסה את כל חלקי גופו בתנועות מעגליות עדינות במיוחד ואיטיות להפליא. על תנועות אלה חוזר המטפל שוב ושוב, ובכך יוצר תחושה מדיטטיבית מרגיעה במיוחד. בנוסף, משחררות התנועות אנרגיה רבה מהצ’אקרות של המטופל, וגם לכך תרומה נכבדת לשלווה העמוקה שהוא חווה.

במיוחד שם דגש המטפל במהלך עיסוי איורוודה על מגע בנקודות אנרגטיות (על פי אותו עיקרון של נקודות דיקור סיני) – בכך הוא יוצר התחדשות של האנרגיות בגוף ומנקה ממנו אנרגיות שכבר לא מתאימות לו.

בשלב ה”שירודרה” נמסך שמן השומשום החם בתנועות טפטוף איטיות על מצחו של המטופל, באזור “העין השלישית” – שם שוכנת הצ’אקרה השישית, שאחראית על המודעות והטלפתיה. הטיפול באזור כה חשוב זה משרה עוד יותר שלווה על המטופל ובמקרים רבים מדווחים מטופלים על נירוונה של ממש והתעלות רוחנית. במקרים מסוימים משלבים באיורוודה גם עיסוי קרקפת, ובכל מקרה מדובר בחוויה שמומלץ בחום לעבור לפחות פעם אחת בחיים (אם כי בדרך כלל, מי שעבר פעם אחת טיפול איורוודה – ובמיוחד אם הוא עשה זאת ב”גרין ספא” – ירצה לחוות זאת שוב ושוב…)

עיסוי איורוודה נמצא כיעיל במיוחד במקרים של לחץ דם גבוה, מערכת חיסון חלשה, עייפות כרונית, כאבי ראש ומיגרנות ובכל מקרה הוא מספק לגוף שחרור מוחלט ממתחים כאלה ואחרים האצורים בתוכו ומעניק לנפש אפשרות נדירה להגיע להרמוניה והארה.

?