עיסוי באבנים חמות

עיסוי באבנים חמות להקלה על מכאובים והרגעת הנפשעיסוי באבנים חמות הוא טיפול בעל שורשים עמוקים במסורת האינדיאנית – שכמו טיפולים מסורתיים רבים התפשט ברחבי העולם וכיום נהנים ממנו לא רק צאצאי הילידים הראשונים של יבשת אמריקה אלא כל מי שחשקה נפשו בחוויה הוליסטית, בשחרור הגוף ורוממות הנפש.

אמנם אבנים חמות מזוהות כאמור עם התרבות האינדיאנית, אבל גם במקומות אחרים ברחבי העולם השתמשו בטכניקות שונות להקלה על מכאובים והרגעת הנפש: ביפן היו אלה נזירים שגילו את הפוטנציאל הטמון באבנים חמות והשתמשו בהן כדי לייעל את פעילות מערכת העיכול על ידי הנחתן על הבטן; ברוסיה הונחו אבנים חמות בתחתית אמבטיות על מנת להקל על כאבי גב; ובסין היה לאבנים חמות תפקיד חשוב בטיפול בכאבי שרירים.

ב”גרין ספא” תוכלו ליהנות מעיסוי באבנים חמות מקצועי במיוחד, קשוב לגופכם ורגיש, בשלושה אורכים שונים: 45 דקות, 60 דקות ו-90 דקות – הטיפול הארוך יותר הוא בדרך כלל עיסוי משולב הכולל טכניקות שונות להעצמת האימפקט על הגוף והנפש של המטופל.

כיצד מתבצע עיסוי באבנים חמות?

במהלך עיסוי באבנים חמות שוכב המטופל על מיטת טיפולים – וכל חלקי גופו זוכים לטיפול המשלב 3 גורמים: ידיו של המטפל (שהוא בוגר קורס עיסוי במכללה מוכרת כולל השתלמויות ייחודיות בטיפול באבנים חמות), האבנים החמות ושמנים מיוחדים. השילוב של שלושת הגורמים גם יחד מחולל פלאים בכל אזורי הגוף ובפרט באלה הכואבים והתפוסים.

ברוב המקרים, האבנים הן אבני בזלת שלא עברו עיבוד, אם כי לעיתים ישתמש במטפל דווקא בחלוקי נחל או שיש – בהתאם לצרכים הספציפיים של כל מטופל ומטופל. האבנים מחוממות לפני הטיפול, ופולטות את החום בהדרגה במשך העיסוי. חום זה מרכך את השרירים וגורם לגוף לשקוע ברפיון מתוק, ובכך מאפשר למעסה לבצע עבודה מעמיקה ויסודית בקלות ובאפקטיביות.

מספר האבנים בהן משתמש המטפל והטמפרטורה המדויקת שלהן, כמו גם המקומות בגוף עליהם הן יונחו בסופו של דבר, נקבעים על ידי המטפל לאחר שהוא מקבל סקירה מלאה ומדוקדקת של מצבו הפיזי של המטופל. עיסוי באבנים חמות, בדומה לעיסוי רפואי, מקל מאוד על כאבי גב ומשפר את מצבן של רקמות שנחבלו או חוו טראומה אחרת (אם כי הוא מספק חוויה ייחודית יותר ומהנה יותר באופן משמעותי). בנוסף, טיפול זה מפוגג כאבי מחזור וכאבים קשים אחרים, משפר את זרימת הדם בגוף, מטפל בדלקות בגידים, מרחיב את טווח התנועה של מפרקים שונים, מחזק את המערכת החיסונית, מחדש את תאי הגוף ומשרה שלווה עמוקה על הנפש. כמו כן יש רבים המאמינים כי האבנים סופגים לתוכן אנרגיות שליליות שהיו קודם לכן אצורות בגופו של המטופל, ובכך תורמים עוד יותר לשיפור מצבו הפיזי, האנרגטי והנפשי של המטופל ולתחושת רווחה עצומה בעקבות הטיפול.

טיפול בעזרת אבנים חמות אינו מומלץ לבעלי לחץ דם גבוה או מחלות לב כלשהן (שכן מדובר בטיפול ממריץ באופיו), וכן לא כעיסוי לנשים הרות.

יום כיף בספא

ניתן, כמובן, להגיע ל”גרין ספא” במיוחד כדי ליהנות מעיסוי באבנים חמות ממטפלים מהשורה הראשונה בארץ – אבל הרבה יותר כדאי לשלב את הטיפול המלהיב ביום כיף חווייתי באופן כללי. לפני ואחרי האבנים החמות ניתן ליהנות מג’קוזי רחב ידיים השוכן תחת כיפת השמיים, מסאונות שונות, מחמאם טורקי ומפינוקים רבים אחרים – הכל בהתאם לחבילה שתבחרו או לסוג הבילוי שתעדיפו.

טיפול באמצעות אותן אבני בזלת חמות אהוב במיוחד על זוגות המגיעים ל”גרין ספא” בצוותא – התחושה הנעימה שלהן על הגוף, החום שמרחף בחדר הטיפולים והאנרגיות החיוביות שנוצרות לא רק מספקים מרגוע לגוף ולנפש אלא גם מייצרים אווירה רומנטית רבת עוצמה.

?