טיפולי ספא

טיפולי ספא מגוונים בגרין ספאבעבר טיפולי ספא היו טיפולים שניצלו את כוחם המרפא של המים ובפרט במעיינות חמים, הן כאלה טבעיים והן כאלה מעשה ידי אדם. בכל התרבויות המרכזיות לאורך ההיסטוריה של המין האנושי – הרומית, היוונית, האינקה ועוד – ניתן למצוא תיעוד נרחב למדי לבתי המרחץ שהיו לא רק מקום לטיפולים אלא גם זירה חברתית שוקקת חיים. למעשה, לא מעט ערים ברחבי העולם נבנו סביב מעיינות או מקומות אחרים שהיוו פוטנציאל לבית מרחץ איכותי.

לעומת זאת בימינו, היכולות הטיפוליות של המים הוסטו מעט לשוליים וספא הוא מתחם המעניק לאורחיו בעיקר עיסויים – שמשלבים פינוק עם תרומה טיפולית לגוף – בין אם בפני עצמם ובין אם במסגרת חבילות שונות.

לצד העיסויים והטיפולים השונים ניתן למצוא במתחם סאונות שונות (רטובות ויבשות), ג’קוזי רחב ידיים, מוצרי טיפוח ויופי אותם ניתן לרכוש וליהנות מהם גם בבית אחרי שנגמר יום הפינוק, ארוחות בוקר או צהריים הנכללות במסגרת החבילות השונות וצ’ופרים נוספים – ובקיצור, כל מה שאנחנו צריכים כדי לצאת מהשגרה השוחקת ולהיזכר שהחיים יכולים להיות ממש יפים וכיפיים.

טיפולי ספא מוענקים על ידי מסג’יסטים מקצועיים, מיומנים – וקשובים מאוד לרצונותיהם וטעמם של אורחי המקום.

טיפולי ספא מפנקים

עמוצרי טיפוח לטיפולי ספא יסויים מסוגים שונים הם גולת הכותרת ועיקר הפעילות ברוב מתחמי הספא. המגוון הרחב של האפשרויות העומדות בפני האורחים עלול מעט לבלבל, וכדאי לדעת מה מייחד כל טיפול.

כך, למשל, עיסוי באבנים חמות היא שיטה שמקורה בשבטי האינדיאנים, ובמסגרתה נעזרים בחלוקי נחל שחוממו לטמפרטורה מדויקת וכן בשמנים מרפאים – כדי להשיג אפקט מקסימלי של הרגעה והרפיה.

עיסויים פופולאריים אחרים הם ארומתרפיה – טכניקה המשלבת שמנים המופקים מצמחי מרפא ומשפיעה על הגוף בין השאר דרך העור וחוש הריח; תאילנדי – טכניקה איטית המתמקדת בגידים, שרירים ורקמות רכות, וכוללת גם מתיחות שונות ותרגילים להמרצת מחזור הדם; שבדי – שיטה פופולארית במיוחד השמה דגש על האווירה במהלך המסז’ ושכוללת בין השאר גם ליטוף, חיכוך ורטט; איורוודה – שיטה שהגיעה אלינו מהודו, משתמשת בשמן שומשום חם ושמטרתה היא ליצור הרמוניה ואף להעניק לאדם הארה; ועיסוי הוליסטי.

מסז’ בעל אופי טיפולי יותר (המתאים במיוחד לספורטאים) הוא עיסוי רקמות עמוק, שמתרכז באזורים בגוף הסובלים מדלקות או חבלות שונות ובמהלכו משתמש המעסה באצבעותיו כדי להגיע אל עומק הרקמות הזקוקות לשיקום.

טיפולי ספא נוספים הם הלומי לומי שמקורו בהוואי והוא מתאפיין בתנועות נמרצות ואנרגטיות גבוהה; השיאצו שנולד ביפן אך הוא מבוסס על עקרונות הרפואה הסינית ובפרט על המרידיאנים שבהם זורמת אנרגיית הצ’י ושכדי להשפיע עליה לטובה מפעיל המטפל לחץ באמצעות האצבעות בנקודות מיוחדות (הנקראות נקודות דיקור סיני); וכמובן הוואטסו שמזכיר טיפולי ספא קלאסיים שכן הוא נעשה בתוך המים – למעשה זהו שיאצו המתבצע במים חמימים שעוטפים את המטופל ברכות מרגיעה ומעצימים את השפעת השיאצו.

טיפולי קוסמטיקה וטיפוח

טיפולי ספא אחרים מתמקדים בתחום האסתטיקה, ומתבצעים על ידי קוסמטיקאיות מוסמכות. במסגרת זאת ניתן למנות טיפולי פנים מפנקים, טיפול אפקטיבי באקנה, מסכות פנים איכותיות, מניקור ופדיקור, טיפול בכתמי שמש ועיצוב גבות להשלמת המראה המחודש והמטופח.

סוג אחר של טיפול אסתטי המוענק בספא הוא איפור קבוע – איפור הנשמר במשך לא פחות משלוש שנים הודות לשימוש בפיגמנטים חדשניים המופקים ממינרלים בשיטות מתקדמות, ומעניק לכל אישה מראה עוצר נשימה.

הנטייה בימינו היא להקפיד על שימוש בחומרים טבעיים בלבד, מתוך מודעות לחשיבות הנושא, ובנוסף האווירה בספא נעימה וייחודית הרבה יותר מאשר במכון קוסמטיקה, מושקע ככל שיהיה, וגם לכך יש תרומה נכבדה להצלחת הטיפולים.

?